De la 1 iulie a intrat în vigoare noul Ghid de bune practici privind publicitatea medicilor stomatologi. Documentul prevede ca publicitatea care vizează stomatologia să se desfășoare fără a conține informații false, înșelătoare sau prin care pacienții să fie induși în eroare.
Mai mult, Ghidul a fost creat cu scopul de a informa și educa pacienții cu privire la serviciile și tratamentele disponibile, astfel încât nevoia pentru menținerea sănătății orale să primeze.
„Publicitatea realizată nu trebuie să conțină informații false, înșelătoare sau susceptibile să inducă pacienții în eroare. În situațiile în care se face publicitate prin trimiteri la acte terapeutice specifice care nu sunt de aplicabilitate generală (i.e. nu se aplică tuturor pacienților), acestea vor fi însoțite de explicații suplimentare referitoare la condițiile în care se pot aplica sau vor fi însoțite de o mențiune cu privire la faptul că acele acte terapeutice se aplică doar cazurilor în care sunt întrunite criteriile medicale de compatibilitate. De asemenea, nu trebuie să includă comparații defăimătoare cu alți profesioniști din domeniu sau să facă promisiuni nerealiste privind rezultatele tratamentelor realizate” , potrivit Ghidului.