NEREGULI MAJORE descoperite la un spital din România: în plină pandemie, angajații nu poartă mască de protecție

Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate (ANMCS) a descoperit o serie de nereguli la Spitalul Județean Focșani, în urma unui control derulat în luna martie. În total este vorba despre mai bine de 40 de neconformități descoperite, unele dintre ele fiind majore. Printre ele, faptul că lipsesc dezinfectanții sau că unii angajați ai unității sanitare nu poartă mască de protecție, inclusiv în zonele COVID.

“Rezultatele raportului de monitorizare ANMCS în cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Focşani arată neconformităţi cu privire la măsurile de prevenire a contaminării şi a răspândirii virusului SARS-CoV-2. Astfel, reglementarea referitoare la echiparea/dezechiparea personalului cu echipament de protecţie nu este respectată. Personalul expus riscului de contaminare nu respectă periodicitatea schimbării echipamentului de protecţie (masca). Unele persoane angajate ale unităţii sanitare, întâlnite pe holuri, nu poartă masca de protecţie. Personalul unităţii sanitare, în general, dovedeşte o relaxare faţă de purtarea echipamentului de protecţie, chiar şi în zonele cu pacienţi COVID. În holul UPU, soluţia dezinfectantă pentru mâini era pe baza de clor, iar în restul întregii unităţi sanitare, pe toate zonele parcurse în timpul vizitei, în afară de saloanele în care s-a intrat, nu există nici un fel de dezinfectant în recipientele expuse. Nici pacienţii şi nici personalul nu se pot dezinfecta”, se arată într-un răspuns trimis Agerpres de reprezentanții Spitalului Județean Focșani, citat de Radio Iași.

În plus, raportul mai consemnează că în unitatea sanitară ‘personalul acţionează haotic’, ‘pacienţii nu sunt îndrumaţi corespunzător’, accesul pe la poarta unităţii este foarte facil, fără a se întreba persoanele despre scopul intrării în zona spitalului, astfel că oricine poate intra direct în sala de aşteptare de la UPU.

De asemenea, ANMCS a constatat că unitatea sanitară nu are implementat un sistem eficient de măsuri de gestionare a riscului de contaminare chimică şi biologică.

Deficiențe s-au descoperit și în ceea ce privește utilizarea oxigenului.

Nu se realizează monitorizarea concentraţiei de O2 în spaţiile în care se utilizează oxigenoterapie continuă. În secţia Ortopedie nu există detector pentru concentraţia de O2, iar în secţia ATI există un singur detector al concentraţiei de O2, însă nefuncţional, iar personalul intervievat nu cunoaşte în totalitate măsurile care trebuie luate în cazul declanşării alarmei. În unele secţii, instalaţiile electrice nu sunt utilizate fără depăşirea capacităţii nominale de funcţionare a acestora, unitatea sanitară nu verifică respectarea interdicţiei de utilizare în spaţiile în care se utilizează oxigen la o concentraţie mai mare decât concentraţia atmosferică, a altor echipamente electrice decât cele prevăzute în spaţiile spitaliceşti. Încăperile ATI nu sunt prevăzute cu senzori de fum/monoxid de carbon/flacară, conectate la un sistem de alarmare în caz de incendiu. Uşile dedicate evacuării în caz de urgenţă nu sunt prevăzute cu mânere antipanică şi se deschid spre exterior. Uşile dedicate evacuării în caz de urgenţă nu au sistem de declanşare a alarmei la incendiu”,  mai arată sursa citată.

Spitalul a primit termene de remediere a deficiențelor constatate.

Tags: , , , ,

Ți-ar putea plăcea

De interes