Regulile privind testarea auzului conducatorilor auto ar putea fi modificate

Un nou proiect de ordin publicat pe site-ul Ministerului Sănătății  propune schimbarea regulilor privind auzul pentru permisele de conducere auto, prin modificarea Ordinului ministrului sănătății nr. 1.162/2010 pentru aprobarea Normelor minime privind aptitudinile fizice și mentale necesare pentru conducerea unui autovehicul.  Prin noul act ar urma să se schimbe și modelul de fișă de examinare medicală pentru obținerea sau reînnoirea permisului de conducere. În textul aflat în vigoare la această dată, Ord. m. s. nr. 1.162/2010 prevede reguli în privința auzului doar pentru conducătorii auto din grupa 2 (grupele C, CE, C1, C1E, D, DE, D1 și D1E, adică șoferii profesioniști). În prezent, aceștia pot obține sau își pot reînnoi permisele numai cu avizul unei unități de asistență medicală autorizate.  Noul text preia prevederile existente pentru grupa 2, dar le detaliază. Astfel, parametrii funcționali care ar trebui să fie respectați în situația examinării medicale ar fi următorii: „Media pragurilor auditive pe audiograma tonală în câmp liber pentru 500, 1.000, 2.000 și 4.000 Hz să fie mai mică de 40 dB HL pentru fiecare ureche în parte și pentru fiecare ureche hipoacuzică cu corecție protetică adecvată. În situația în care există limite medicale pentru reabilitarea hipoacuziei pentru una din urechi, condiția minimă este să se respecte pragul maxim de 30 dB HL în câmp liber, pentru urechea mai bună, cu corecție protetică adecvată”. Potrivit notei de fundamentare a proiectului de ordin,  această variantă a fost redactată ținând seama de solicitările Asociației Naționale a Surzilor din România și ale Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării. Totodată, a fost solicitat punctul de vedere al Comisiei de specialiate a Ministerului Sănătății, care a stabilit parametrii funcționali de respectat la eliberarea permisului de conducere. Noul text prevede că „Solicitanții care prezintă hipoacuzie profundă bilaterală care nu poate fi corectată la nicio ureche pot fi încadrați doar în grupa 1, dacă vehiculul dispune de oglinzi mai mari și de echipament de conversie a alertei sonore în alertă vizuală – semnal luminos intens pe bord care atrage atenția șoferului asupra unui eveniment în trafic sau a unui risc de coliziune cu mașinile de intervenție dotate cu generatoare de semnale acustice”. În plus, prin noul proiect ar urma ca toți șoferii să se încadreze în regula de mai sus, indiferent de grupă . În cazul în care prezintă hipoacuzie profundă bilaterală ce nu poate fi corectată, ei vor putea conduce doar autovehicule cu oglinzi mai mari și echipament de conversie a alertei sonore în alertă vizuală.

 

 

Categorii: Știri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Ți-ar putea plăcea