VIDEO Cum descoperim talentul copilului și ce facem mai departe?

Psihologii ne sfătuiesc să susținem copiii în activitățile vocaționale, dar trebuie să-i lăsăm pe ei să-și descopere talentele

Foarte mulți părinți încearcă să-i determine pe copii să participe la activități vocaționale care fie au legătură cu sportul, fie cu zona artistică. Astfel, programul lor devine foarte încărcat și mulți dintre ei sfârșesc prin a refuza să mai participe la astfel de activități. Psihologii ne sfătuiesc să discutăm foarte bine cu cei mici și să-i ajutăm să-și descopere talentele pe care le au, abia apoi să luăm o decizie dacă sunt interesați să participe la activități vocaționale sau nu.

Copilul trebuie sprijinit și nu obligat

Foarte mulți părinți încearcă să-i oblige pe copii să participe la anumite activități vocaționale, iar motivele care-i determină să facă asta sunt diverse. Talentul copilului trebuie descoperit împreună cu el, apoi fructificat tot alături de el. În caz contrar, copilul se va simți obligat să ia parte la astfel de activități și, în timp, va renunța la ele.

„Este important ca cel mic să aibă înclinație către o activitate, să nu împingem noi copilul să facă activități pentru că poate ne-am dorit să le facem noi într-un anume moment și nu am reușit sau pentru că noi considerăm că acel copil este talentat la un sport sau la muzică. Acesta ar fi primul pas: să întrebăm și copilul, dacă el își dorește, care sunt temerile lui în legătură cu urmarea unei astfel de activități.” susține psihologul Alina Niță.

Activitățile vocaționale și timpul liber al copilului

Într-adevăr foarte multe dintre aceste activități vocaționale vor răpi din timpul liber al copiilor. Cei mici nu vor resimți însă asta, dacă sunt activități pe care le face plăcere să le practice. Gestionarea programului va fi însă o mică problemă, însă rezolvarea ei stă tot în puterea părinților. Dacă adulții dau dovadă de faptul că sunt organizați și că pot să respecte un program chiar dacă au multe pe cap, atunci și cei mici se vor conforma și vor acționa în acest sens.

„Cum gestionăm? Depinde de vârsta și temperamentul copilului. Există copii mai extrovertiți, există copii care nu manifestă direct emoțiile. Ce este important este să nu punem presiune pe copii, în același timp în care ei au nevoie de un program. Până la urmă contează și puterea exemplului. Dacă părintele este pasionat și poate să-și gestioneze programul, atunci și copilul va învăța asta” mai spune Alina Niță, psiholog.

Categorii: Știri, Video
Tags: , ,
Ți-ar putea plăcea