Aproximativ 400.000 de servicii medicale, dintre care 326.806 semnate şi validate cu cardul de sănătate, au fost transmise miercuri în Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) din cabinetele medicilor de familie, a informat Casa Naţională de Asigurări de Sănătate.
În cursul zilei de 7 august 2019, pe adresa de suport aflată la dispoziția furnizorilor de servicii medicale pentru cazurile în care întâmpină dificultați în accesarea PIAS, a fost înregistrat un număr de 10 sesizări care semnalau disfuncționalități de sistem, toate soluționate în scurt timp după primirea mesajelor respective.
“Sunt convins că ieri au mai existat câteva situații în care interacțiunea cu sistemul informatic a fost mai greoaie, de aceea îndemn furnizorii să apeleze la serviciile de suport pe care le au la dispoziție pentru a rezolva eventualele probleme cu care se confruntă. Numărul mare de raportari lunare generate în ultimele zile crește considerabil interacțiunea cu sistemul. Este normal ca furnizorii să se grăbească să raporteze serviciile din luna iulie, indiferent de termenul de raportare pe care îl au, după experiența din ultima lună, în care sistemul a fost avariat. Am demarat demersurile necesare pentru ca PIAS să facă față mult mai bine situațiilor în care numărul interogărilor simultane este foarte mare. Din acest motiv, achiziția serviciilor de mentenanță este o prioritate pentru mine, pentru că acestea asigură buna funcționare a sistemului pe toate componentele”, a declarat Vasile Ciurchea, Președintele CNAS.
Totodată, conducerea CNAS a continuat întâlnirile cu furnizorii de servicii medicale. În cadrul acestor întâlniri s-au discutat măsuri pentru o mai bună funcționare a sistemului informatic, dar și măsuri de debirocratizare menite să asigure pacienților servicii medicale de o mai bună calitate.