Dezbatere la Medika TV – S-a întâmplat la spitalul din Horezu. Urgentist chemat la primărie să explice un act medical

Realitatea din spitalele românești este tot mai dură. La Spitalul Orășenesc Horezu, medicul urgentist a fost chemat la biroul Juridic al primăriei din localitate să dea explicații cu privire la o reclamație înaintată instituției, pe numele său. Situația ar fi trebuit rezolvată în cadrul unității medicale și evidențiază abuzurile pe care autoritățile locale le fac în ceea ce privește medicii din spitalele mici pe care le au în coordonare. 

Dezbaterea serii în cadrul emisiunii „Sistemul Medikal” a vizat cazul medicului Cristiana Adi Oprița, medicul de urgență al Spitalului Orășenesc Horezu, chemată la Primăria Horezu să dea explicații cu privire la o reclamație înaintată instituției, în care s-a sesizat faptul că nu a acordat îngrijiri medicale unui pacient. Dr. Cristiana Adi Oprița recunoaște faptul că nu a dat curs acestei invitații înaintată de autoritățile locale, precizând faptul că pacienta care a reclamat-o a fost tratată de mai multe ori și că a fost considerată o non-urgență.

„Mi se pare normal să nu mă duc pentru că sunt medic nu sunt subordonata primarului, nu sunt aleasa poporului . Nu voi accepta să dau explicații unui om politic. Dacă există ceva care nu e în regulă din punct de vedere medical, există alte comisii, cu pregătire, care să investigheze actul meu medical. Nu mă prezint la primărie. Nu accept să dau note explicative unui om politic” a declarat medicul Cristiana Adi Oprița, în direct la Medika TV. 

Invitat în platoul Medika TV, dr. Marian Stamate, medic primar ORL la Spitalul „Colțea” din Capitală, a explicat care era traseul acelei petiții care îl viza pe medicul urgentist al spitalului din Horezu. „Un medic are raport de muncă cu unitatea sanitară, așa că procesul firesc era întrunirea unei comisii de analiză la nivelul unității medicale, cu o cercetare administrativă și ulterior se convoca acea comisie de disciplină la nivelul spitalului, prin decizia managerului. Nu trebuie să intervină autoritatea sanitară în activitatea sanitară și în raportul de muncă pe care îl are încheiat angajatul cu angajatorul” a explicat dr. Marian Stamate. 

Discuției i s-a alăturat și Constantin Popescu, managerul Spitalului Orășenesc Horezu. Acesta a explicat faptul că: „Reclamația a venit și la noi. Nu știu dacă a coincis cu momentul în care a ajuns și la primărie. Noi am convocat o comisie de disciplină pentru analiza acestui incident și a altui incident legat de reținerea ambulanțelor la CPU și refuzul doamnei doctor de a vedea pacienții care vin retur de la Râmnicu Vâlcea. Deci am demarat această cercetare disciplinară înainte de a veni de la primărie rezultatele comisiei de acolo”. 

La rândul său, în cadrul unei intervenții telefonice în direct, primarul localității Horezu, Nicolae Sărdărescu, susține faptul că a procedat legal în momentul în care i-a cerut explicații cu privire la reclamația înaintată instituției ce o viza pe dr. Cristiana Adi Oprița. „Eu în calitate de ordonator principal de credite și de coordonator al Spitalului Orășenesc Horezu am dispus conform legii, verificări S-au făcut verificări s-au văzut imaginile și înregistrările puse la dispoziție de reclamant și am vrut să stăm de vorbă cu personalul implicat” a explicat edilul. 

Tags: , , , , ,

Ți-ar putea plăcea

De interes