Secretele ascunse din alimente. Toate răspunsurile vin de la dr. Mihaela Bilic

Celebrul medic nutriționist Mihaela Bilic a explicat pe rețelele de socializare ce elemente chimice sunt folosite pentru a conserva alimentele pe care le consumăm, în special mezelurile. Utilizarea acestor substanțe a fost reglementată de lege, astfel că dacă le consumăm nu riscăm să ne îmbolnăvim.

Medicul Mihaela Bilic a vorbit public despre rolul pe care nitriții, substanță folosită pentru a conserva cât mai bine mezelurile, îl au în industria alimentară, dar și efectele lor asupra stării noastre de sănătate. „Nitriții joacă un rol esențial în prepararea mezelurilor, împiedică dezvoltarea unor bacterii periculoase pentru sănătate cum ar fi botulismul, salmonela și listeria. Pe lângă siguranța alimentară, nitriții blochează oxidarea cărnii și dau o culoare roz produselor fierte tip șuncă sau parizer. Tot nitriții sunt responsabili de aroma plăcută a mezelurilor și le protejează de râncezire. În Europa utilizarea nitriților este reglementată la o doză maximă de 150 mg nitriți pentru 1kg de produs” a explicat Mihaela Bilic.

Consumul ridicat de nitriți poate fi însă dănunător organismului. Iată de ce, ne explică Mihaela Bilic: „Ce riscuri ridică un consum mare de nitriți? În anumite condiții nitriții se leagă de fierul hemic din carne și formează nitrozamine, compuși cu potențial cancerigen. Studiile medicale au demonstrat legătura dintre consumul de nitriți/ nitrați și riscul de cancer colorectal. În consecință autoritățile sanitare au recomandat reducerea consumului de nitriți din alimente: limitarea cantității de carne procesată la 150g/ săptămână și scăderea consumului de carne roșie la 500g/săptămână” .

Există și alte surse de nitriți, decât mezelurile. „Atenție, mezelurile sunt doar una dintre sursele de nitriți din alimentație. Nitriții se formează natural prin oxidarea azotului sub acțiunea microorganismelor din plante, apă și sol. Cea mai mare concentrație de nitriți o găsim în legumele cu frunze și în rădăcinoase: ridiche, țelină, morcov, sfeclă, spanac, salată, fasole verde și mazăre. Apa de băut reprezintă 25% din aportul total de nitriți, iar carnea și mezelurile o mică parte. Data viitoare când puneți șunca la colț pentru conținutul de nitriți, gândiți-vă că țelina e la fel de vinovată” a mai spus Mihaela Bilic.

Tags: , ,
Ți-ar putea plăcea